Feil tid på kalender avtalene og timen, oppstår når du har feil tidssone innstillinger. Det kan være på enheten din, eller hos epost \ kalender leverandøren din. Det betyr at bookingen din er riktig i vårt system, men vises feil på din enhet. (Det hender jo at vi også booker feil, men erfaringsmessig er det feil visning som er årsaken.)
I Norge bruker vi tidssonen CET eller CEST. De fleste epost og kalender leverandører som Outlook, Yahoo og lignende, bruker UTC tidssonen, eller ønsker ikke opplyse om dette pga personvern. Det hender i noen få tilfeller, at de ikke matcher tidssone med språket ditt.
Mulige årsaker til at du får feil tid på timen din.
- Bookingen får ikke informasjon, om hvilken tidssone du er i. I så fall er reserveløsningen UTC.
- Bookingen får feil informasjon, om hvilken tidssone du er i.
- Du har feil tidssone på enheten din. Dette skjer ofte hvis du har vært på reise.
Både alternativ 1 og 2 løser du, ved å bytte tidssone i epost \ kalender profilen din.
Alternativ 3 løser du ved å gå på innstillinger for tid og dato på enheten din, og bytte til riktig tidssone der. Dersom enheten din bruker en sky-konto, kan det være du må oppdatere innstillingene der istedenfor. (eksempelvis microsoft konto for å logge på windows)